Anasayfa / Arkeoloji / Orak İle Gömülmüş İskeletler Bulundu.

Notice: Trying to get property of non-object in /home/u7444906/public_html/wp-content/themes/sahifa/framework/parts/post-head.php on line 73

Orak İle Gömülmüş İskeletler Bulundu.

400 yıllık Polonya mezarlığında ortaya çıkarılan birkaç iskeletin boyunlarına yerleştirilmiş orak tespit edilmiştir. Arkeologlar bu garip mezar uygulamasının iblisleri kovduğuna inanılan bir gelenek olduğunu düşünüyorlar.

Drawsko mezarlığı, 18. veya 17. yüzyıllarına tarihlenen Polonya’nın kuzeydoğusunda  bulunmuştur. Kanada’daki Lakehead Üniversitesi’nde misafir akademisyen  Marek Polcyn de dahil olmak üzere Arkeologlar tarafından 2008 yılından bu yana 250’den fazla mezar kazılmış.

orak2

Bu mezarların arasında dört iskeletin boğazlarına yerleştirilen orak ve kalçası üzerine yerleştirilmiş orak ile beşinci bir iskelet bulundu.

Daha önce, bu mezarların yanına gömülen orakların içerisindeki vampirlerin yeniden canlanmasını önlemek için olduğu yorumlanmıştır.Journal Antiquity, Polcyn  dergisi yazarı Elzbieta Gajda, ayrıntılı bir yeni çalışma ile artık bu görüşün reddedildiğini söyledi.Orak ile gömülü insanların muhtemelen dışarıdan başka insanlar olmadığı, bu cesetlerin dişlerinden alınan kimyasal örnekler sonucu anlaşıldı. Bilim adamları bu beş kişinin de yerli halktan olduğunu bulmuşlardır.Gajda “Bu hareketin sihirli ve ritüel amaçlı bir anlamı olduğu şüphesizdir. Orağı gömünün yanına koymanın törensel bir anlamı vardır.” dedi.Orak, bedenlere ait ruhlara eziyet etmek için gelen şeytanın güçlerin önlemek için kullanılmış olabilir. Dahası, yaşamdan ölüme geçişi de sembolize ediyor olabilirleceği araştırmacılar tarafından öne sürülmektedir.

orak

Hıristiyanlığın Polonya’da bu mezarlığın kullanıldığı zamanda baskın din olmasına rağmen, eski Slav putperest inancı ve halk inanç sistemlerindeki geleneklerde hala şeytanlara olan bir inanç mevcuttur.

Bazı arkeologlar tarafından “kötü ölüm” denilen bir konsept aynı zamanda ayinlerde ve ritüeller için travmatik bir biçimde öldürülmüş olabileceği düşünülmektedir.

Araştırmacılar tarafından orak ile gömülü bazı insanlar sadece yaşlılıktan ölmüş olduğu düşünülse de, bunlardan birinin genç bir kız olduğu tespit edilmiştir. “Belki boğulma, intihar veya cinayet yoluyla, şiddetli ve zamansız bir şekilde yaşamını yitirmiş olabilir.” yorumu yapıldı.

Urartulardan Günümüze Ulaşan Savatlı Gümüş İşlemeciliği